Bästa hästen

Dagen skoldag har varit skit, jag fattar inte ekonomi för fem öre. Det här kommer lite som en chock för mig då jag gillar siffror, men tacka vet jag matte med tydliga rätt och fel. Ekonomi i skolans värld är varken svart eller vitt utan femtielva nyanser av grått som dessutom ska utformas med hjälp av hittepåsiffror. Det var längesen jag kände mig så här korkad får jag säga!
 
Som tur var bjöd Gill mig på en underbar WE-träning och en LA start i maj känns inte ett dugg orimligt. Vi kände inte av såret heller trots att jag inte lyckades linda ett tillfredställande galoppbandage som skulle sitta på plats. Hur gör man det? En gång lyckades hon dock dra in foten i såret och då fick hon jätteeeont och jag kände mig som världens bov! Dagens övningar bestod av klocka i korridor, enkelslalom med bibehållen galopp, två tunnor, kanna på bord och bro. Slalomen briljerade hon i, halterna vid kannan lyckades inte jag med, bron är nemas problemas, två tunnor gick bra sålänge jag kom ihåg att övergångar ska göras i skritt och inte från halt... En av gångerna skulle vi tänka lite mer samling, då galopperade hon nästan på stället och jag satt i chock och kunde inte riktigt förmå mig att rida ur det. Aldrig suttit på henne så samlat innan, men tydligen kan hon lilla hästen!!
 
Så bara glada miner här. NU måste jag dock ordna logistiken inför tävlingen i maj, för jag ska springa på lördagen i GBG (med övernattning) och tävlingen går av stapeln i Höganäs på söndagen. Tränaren skulle nog bara ha en häst med sig upp så där kunde ev Gill åka med i deras transport, ett annat alternativ är att boka Becca!

Kommentera här: