Som gjutet!

Morgon startades med korvstekning, man måste ha korvfrukost om man ska gjuta. Kan vara något jag hittat på, men kan även vara en saning, jag kan inte äga något säkert mer än att snubbarna med pumpbilen tyckte det var nice med korv på morgonen. Vad är det med män och korv? På jobbet sen fick jag gläjen att prova fyra sorters ölkorv, mitt korvkonto är sedan länge övertrasserat!
 
När jag kom hem efter dagens arbete var där en alldeles färsk platta! Delvis under vatten då det torra vädret gör att bevattning krävs, så pass mycket att brunnen töms. Direkt obra, så jag fick sluta vattna när jag kom hem... så kan det bli. Men det ska tydligen vara lugnt ändå enligt proffsen! Jag tycker att det är synerligen fräckt att man kan slänga på tonvis med betong på morgonen och sedan ha en gåfast platta på eftermiddagen! Stor eloge till de där männen i mitt liv igen. Såklart Patrik men även bror och svåger, vad skulle man göra utan dessa? Inte bygga stall iaf, det ska jag säga!
 
Småhästarna förutom Scott är flyttade till gräsigare hagar och nu skulle jag vilja hitta sommarkompis till Scott så han kan gå här hemma på smalisbete... Jag har även haft min kära mamma här på middag, pasta med räksås gjord på skaldjursfond är inte alls tråkigt!
 
07.15 startskottet har gått
 
16.15, övervattnad platta som går att gå på!

Kommentera här: