Slapp träningsdag

Det är riktigt varmt ute så jag håller mig inne, det är väl rimligt? Jag är väl inte den som jagar värme, speciellt om jag inte har något att svalka mig i som ett hav eller så. Därför har jag idag tagit tag i att skriva protokoll, se på hem till gården och bara chillat. Patrik är på skyttetävling och har faktiskt vunnit sin första start och nu i efterhand undrar jag varför jag inte hängde med honom dit. Tävlingen är i sandskogen och då hade jag kunnat ta en tur ner till havet... Dock fanns här fikaplaner på agendan och jag behövde verkligen få undan skrivarbetet under dagen för ikväll ska jag iväg och träna med Gill så där fanns inte mer tid att skjuta på saker. Vi ska åka till Hässleholm så jag kan se fram emot några timmar i en solig bil, kanske inte det jag är mest pepp på.
 
För att inte slöa bort all tid ska jag se till att bada och frisera henne innan träningen, tänkte göra kort man på henne igen så att jag kan knoppa när det är dags för tävling. Jag har inte anmält mig än och jag tror inte på att det blir någon start förrän vi väl står på tävlingsplatsen med tanke på att det alltid lyckas komma något emellan. På tal om tävling måste jag lära mig dressyrprogrammet igen. Det är verkligen svinsvårt att memorera sådana saker. Jag vet inte om jag är dement elelr bara korkad, men det känns helt hopplöst. Tänkte iaf be tränaren att gå igenom programmet med mig, för det hjälper att rida det för att komma ihåg!

Kommentera här: