Marlin

Vi har en dansk säljare på jobb, förutom att han heter Mogens, röker som en borstbindare och är så opolitiskt korrekt som man bara kan vara så känns han dessutom väldigt familjär för mig. Kanske för att det påminner om min danska sida av familjen så jäkla mycket. De senaste gångerna jag fått mail av honom och i några andra fall där han har skrivit mitt namn så har han tre av fyra gånger lagt till ett R i mitt namn. Kanske för att Malin låter som Marlin, jag vet inte, men det är iaf störtskönt. Kan jag kanske byta namn? Hade varit ett roligare med just Marlin än mitt eget!
 
Livsmedelsverket har haft stor inspektion idag på jobbet, eller rättare sagt stor genomgång av gamla avvikelser. Det mesta är byggnadstekniskt och ganska svårt och framförallt dyrt att åtgärda. Ska jag vara ärlig ser jag att det skulle kunna vara lite tight med tiden för att kunna åtgärda problemen innan deadline i början av höst, men vi får se! Framförallt tyckte jag det var roligt att få lite tips på vad jag ska tänka på och fick dessutom lite stöd i mina tidigare tankar! Ska bli spännande att se om vi kan implementera allt som krävs...
 
 

Kommentera här: