Grillkväll

All armering till grunden är klar, brunnarna är fastgjutna och nu ska bara armeringen till gödselplattans väggar sättas. Så bra! Patrik fick dessutom igång gräsklipparen idag så nu är det alldeles "propert" här hemma. Förra året var det mitt stora nöje att klippa gräset med halvdanna gräsklippare så i år hade jag lite tänkt att jag helt skulle skita i det nu när vi bygger stall. Så när då Patrik tog tag i det blev jag alldeles lyrisk!
 
Gill har gått ett vettigt pass idag, vi red väldigt mycket framåt. Men provade även på att samla ihop oss en del i galoppen, gick bra, men jag satt med en del i handen så det är ju inte helt hundra. Men vem fan är helt hundra?
 
Hela eftermiddagen spenderades med gamla vänner, fika och grillat. Jag grillade fläsksida och karré. Fläsksidan blev awesome. Till detta hade jag folieinpackade nypotatis med massor av örter. Mat är fantastiskt får jag säga och grillad emat har verkligen börjat växa på mig. Kanske är det helt enkelt lite roligare att grilla när man eldar med riktig ved som ska förberedas nästan tre timmar innan man kan grilla!
 
Knappt högt gräs här inte.... =P
 
Ved som ska vara en stund, grillkol är för mesar!

Kommentera här: