Fredagsfläng

Alltså jisses vad en dag kan gå fort när den är ledig! Det hände faktiskt en del kul igår, bland annat så blev vår förprövning för stallet godkänd och vi ligger helt i fas med att plattan ska gjutas 20/6. Vi ligger dock inte i fas med grundplaneringen, där ligger vi 20 dagar back, det får vi hämta hem i murandet och kanske prioritera bort färdigställandet av sadelkammare och spolspilta till höst/vinter nästa vår;)
 
Annars började jag dagen igår med löpning medan Patrik sköt, kändes bra men varmt. Blev bara 7km, men det fick duga ändå. Sen armerade Patrik och jag lite platta efter gemensam lunch och på eftermiddag åkte jag och hämtade Gill. Skulle prova extrahästens sadel på henne, en Lovatt och Ricketts som jag upptäckt att jag kommit att älska. Just den här sadeln var en storlek för bred för Gill men i övrigt kändes den riktigt bra! Så en sådan ska jag hålla ögonen öppna efter, det kryllar inte av dem på begagnatmarkanden. Sedan fick Gill följa med mig hem för en vecka. Jag veet, ett jäkla velande. Men jag har tid över, tjejen som ska ha Gill i sommar tar studenten nästa vecka och jag ska ändå iväg på träning nästa helg så det fick bli så här. När jag landade hemma ungefär kvart i sju igår, då ställde jag mig och fixade mat och sen hade vi grannarna här på middag, de stannade till midnatt! Fullt upp som sagt!
 
Vi käkade kycklingklubba och filé med matvetesallad som innehöll både sparris, salladsost och blandade grönsaker. Tillsammans med vitlökssås blev det en väldigt somrig och god middag! Grannen som är en kött och potatis-typ var nog lite skeptisk först. Men blev väl lite gladare när han insåg att det var svenskt vete;) Matvete har blivit en favorit här hemma!

Kommentera här: