Första dagen i korvfabriken...

... innebar mest kovstoppning faktiskt. Mycket certifieringspapper att läsa igenom, livsmedelsbranschen är kantad av lagar och förordningar. Gör si och gör så, med eller utan tillsatser.... Jag inser nu att här kanske inte kommer att vara en heltidstjänst (eller kanske så kommer det vara det om jag ser till att pyssla mycket med internutbildningar osv) då mycket av pappersarbetet är i god ordning. Vilket faktiskt är väldigt skönt eftersom allt arbete med certifiering är nog en gnutta betungande och kanske lite väl häftigt att ta sig an som ensam på sin första tjänst som kvalitetsansvarig. Kan ju tom vara så att här komemr finnas tid att satsa lite mer politiskt, det är ju en tanke. Introduktionsveckan kommer nog att bli ganska lugn, men det ger mig möjlighet att läsa på, ställa frågor och kanske vara ute i verksamheten oct observera hur det går till på riktigt.
 
Eftersom nu Gill är bortlämnad såg jag till att köra Scott för andra gången i år, förutom att det går riktigt långsamt är han en fröjd att köra för tillfället. Väldigt lyhörd och harmonisk! Efter Scott band jag upp Yolo i ett träd och borstade lite och försökte raspa hovar. En av framhovarna har börjat flyta ut lite så jag får väl ringa hovis! Hon är helt magiskt vacker nu, alldeles svart och blank med väldigt kort päls.
 
Inte så kort päls här inte....
 

Kommentera här: