Blommor

När jag kom hem igår väntade blommor vid dörren, Svedala ville tacka mig för de åren jag varit anställd där och önska mig lycka till i framtiden. Väldigt trevlig gest, men jag får nog säga att när det ringde ett blombud så var jag väldigt konfunderad över vem som skickat mig blommor tills jag kom på att det nog var just Svedala.
 
Jobbet har börjat att rulla på bättre, det verkar som att jag får lov att utveckla miljötänket där och jag kan inte tänka mig en roligare uppgift. Vi pratar solceller, återvinning, vattenbesparingar och kanske anpassade förpackningar. Det här med att få jobba självständigt med frihet under ansvar är ju bara så jäkla klockrent. Kan dessutom andas ut med ett anställningsbevis i handen nu, det kan vara lite omständligt att få till formella grejer med chefen verkar det som. Ca 4000:- mer i månaden än när jag jobbar som förstekock och utan provanställning tycker jag är en väldigt bra ingång.
 
Vi hade hamburgermiddag här hemma igår med bror och syster med familj, grillade mellan skurarna och frossade i äpplekaka till efterätt! Idag är det både kalas och fest, inte illa att vara bortbjuden på två evenemang!
 
 
 
 

Kommentera här: