Plugga TR

Windy har återhämtat sig väl och redan på kvällspromenaden igår skuttade hon rundor som en tok. Såret och stygnen ser dessutom bra ut så jag kan nog andas ut! Idag fick hon ett välbehövligt bad när jag kom hem, jag lyckades sluta redan tjugo i sju istället för tio i tio. Det tackade jag för eftersom jag börjar sex imorgon och har jobbat sedan åtta imorse. Visserligen smet jag in om mellan jobben och fyndade en begagnad tävlinskjorta som jag ska ha på lördag. Mycket frågor inför den här starten tex :
 
Måste jag ha plastrong? Nej
Nummerlapp, var ska den sitta? Väl synligt på hästen
Måste jag göra halt vid grinden? Ja, både i början och i slutet (fuck, vi har tränat på den lite mer flytande)
Vilken gångart rider jag in mot klockan i? Transportgångart fram till halt om inget annat sägs
Kommer jag att komma ihåg alla saker på lördag? Kanske inte
 
För att reda lite ordning i alla funderingar jag har kände jag mig tvungen att läsa TR för att få lite bättre koll. Så nu har jag lite bättre koll, med betoning på lite. Mycket jag inte vet, det här är ju vår första officiella tävling och man vill ju inte bli utesluten för att man har dekorerat hästen med rosa plastblommor eller rider i bikini typ.

Kommentera här: