Laxmiddag

Igår tänkte jag bara jobba på ett jobb, så blev det nästan... Jag slutade iaf redan halv tre, men då hade jag börjat sex på morgonen och sedan var hela eftermiddagen och kvällen vikt åt en roadtrip. Roadtrip för att hämta  byggställning utanför Ronneby, nästan 2,5h med släp enkel resa. Inklusive på och avlastning, middagspaus och återlämning av släp innebar att vi inte var hemma och färdiga för kvällen förrän vid halv elva igår. Sedan var det dags att jobba idag igen kl sex inne i Malmö, dvs uppstigning sex. GÄÄSP. Jag valde därför att sova middag idag när jag kom hem för jag hade fått för mig att jag skulel fixa middag ikväll med. Längesedan jag gjorde en riktigt god laxmiddag då det fick det bli.
Ugnsbakad lax, sparris, nypotatis och saffranssås. Till efterrätt blev det limepaj med maräng. Båda rätterna tog ca 1h och 15 min att svänga ihop. Det är rätt rimlig tidsåtgång! 
 
Gott blev det såklart ;)
 
 

Kommentera här: