Karaktär

Hah! Jag har minsann varit ute och sprungit.... Kanske inte så coolt som det verkar eftersom vädret lugnat sig betydligt nu och jag sprang bara 3 km, men det var faktiskt snö på vägen och det hade kunnat vara jättetungt att springa i. (Om det nu inte var så att jag var speedad efter tre koppar kaffe och nästan två timmars (??) prat om hästar och stallbygge med grannen vilket gjorde att jag kände för att springa en hel mil). Planen som den ser ut nu är att grannen kommer hyra in sig hos mig, vilket är den ultimata lösningen för mig. Patrik och jag ska bygga sex boxar och jag ska INTE ha sex hästar, det förutsätter lite att jag gärna hyr ut tre boxar...Hyr jag inte ut boxar så är det väldigt enkelt att fylla dem själv! Och att hyra ut till okända människor är vad det är. I det här fallet kan jag dessutom få hjälp med in och utsläpp och semesterpassning då hon bor 50 m bort...
 
Grannen är westernryttare så det är ett kul komplement till min WE-satsning, hennes åring flyttar faktiskt hit redan i mars och ska gå lösdriften med de andra. Så Yolo kommer få bebiskompis vilket gör att jag inte behöver flytta henne på bete i sommar!
 
 
1 Katarina:

skriven

Åh vad roligt det låter!! Jag tycker ju det är helt toppen att stå inackorderad i ett litet stall, vi är tre som kan hjälpas åt och det är guld värt faktiskt. Perfekt med kompis till unghästen ocskå :D

Svar: Ja, jag tror att det ska bli jättebra=) Kul att kunna rida ut ihop och sånt! Även om jag gillar min ensamhet...
dooh

2 DRESSYRLIV:

skriven

ÅH! Vad kul med eget stall och en inackordering! Kommer säkert att bli jättetrevligt. Och wow - vad härligt att vara ute och springa. Det kanske man skulle ta och göra någon dag ... :)

Svar: Det ska bli skönt att få ett riktigt stall OCH spolspilta :D Även om lösdriften är ganska funktionell som den är... Löpningen är alltid skön när den är avklarad, inte alltid så mycket under pågående löptur ;)
dooh

3 becca:

skriven

Åhh då kanske man kan köpa på sig en bponny till pojkarna som är helinackorderad ;)

Svar: Låter som en plan;) haha
dooh

Kommentera här: