Trött!

Ahh, vilken lysande dag, kan inte beskriva hur glad jag är att jag kom ut och sprang imorse! Den uppladdningen var guld värd. Clinicen då? Jag fick två pass med Astrid Hedman, först körde vi ett mer dressyrinriktat pass/ markarbete. Där fick jag träna på en helt ny övning för mig, vi hade två koner med en bit ifrån varandra, dessa red jag runt som en oval, dvs med båge och sedan rakriktning. Lite då och då vände jag snett igenom med halt, haltryggning och/eller övergångar. Nyttigt för mig, men svinsvårt att galoppera på så korta distanser och med så små halvvolter. Jag skulle tänka på min vänsteraxel som jag spände och att mina ben ska NER, släpp ner innerbenet....
 
Efter dressyren vilade vi någon timme, Gill i transporten och jag fick titta på några andra fina ekipage. Sedan var det dags för ett hinderpass, Gill var taggad och skrittade friskt fram. Först gjorde vi en bana i trav, måångaaa hinder och tekniskt svåra  vägar. Det var enkelslalom, grind, fålla, tre tunnor, paralellslalom, rygga med mugg i mönster, lans ur tunna och ring, sidepass, bro och bord. I trav gick det hur bra som helst, förutom ryggningen, svinsvårt att rygga i mönster med en mugg i handen. Allt annat gick överraskande bra.
 
Sedan fick vi köra banan i galopp, lite snävt med plats på sina ställen och Gill fick för sig att stanna två meter från bordet, inte ett dugg sugen på att lyssna på piloten, men fick igenom det hyffsat till slut. Lite extraträning på tre tunnor med enkla byten och sen fick det räcka! Då hade jag fått läxor som att få bak skänkeln, vinkla om låren, in med tårna, sitt bak i galoppfattningar, slappna av i vänster axel, sitt ordentligt och hjälp henne genom hinderna med min sits.... PUH! Ja jo jag vet att där är en del att förbättra så det var helt glimrande det här passet. Astrid var dessutom väldigt sympatisk att rida för. När passet var slut sa hon att hon var imponerad över Gills galopp, när vi kom in inför första passet kunde hon inte tro att den skulle vara bra med tanke på Gills exteriör. Heja bregotthästen! Hon tyckte även att det var en lydig häst och att jag red henne bra (om vi bortser från allt jag gör fel...). Toppen dag! På vägen hem var jag otroligt glad för att Patrik offrade sig och följde med för då var jag helt slut!
 
Blir ju rätt kassa bilder i ridhus, Patrik har filmat lite med... Ska se om där är något att ha mär jag kommer hem från Italien =)
Hon var väldigt nöjd med sig själv efter sista passet!

Kommentera här: