Tråklördag och brasöndag

Det tog alldeles för lång tid för Patrik att komma in ifrån garaget igår så "finmiddagen" uteblev och jag tvärvägrade att vara trevlig under resten av kvällen. Det ska markeras när någon gör något orätt ;).
 
Idag blev det inte heller någon finmiddag (dvs lax) utan det blev kycklingmiddag borta, ganska fin den med och med trevligt sällskap. Bortsett från de snoriga och hjögljudda barnen, men det har jag såklart överseende med som den förstående medmänniskan som jag ändå är... Söndagen har faktiskt gått riktigt briljant, städat inne, klippt både annans hund och egen hund, ridit, skypat med min ekonomigrupp och sprungit. Springandet blev dock väldigt kort, men jag tänker att om pulsen ökar och jag blir lite svettig får det fasen duga i den här februariångesten!
 
Hundklippandet försökte jag dokumentera, lyckades med en förebild, men sedan kom jag av mig. Jisses vad mycket lurv där kan vara på en hund och då är det bara fyra månader sedan jag klippte henne sist. Vi har visserligen kommit fram till att tremånaders intervall är vettigt på henne, men under vintern kan det ju gå lite längre. Hade behövt ha en halvtimme till på henne för att få ordning på allt tufs, men dagens klipp tog ändå en halvtimme längre tid än vad det brukar så tålamodet började tryta (hos mig och hunden).
 
 

Kommentera här: