God morgon

Ahh äntligen måndag och första dagen av tre dagar som ska ägnas åt sensorik. Då är snor och halsont inte någon jävla höjdare. Jag konstaterade igår att jag kommer kunna känna fyra olika saker i det här skicket, torrt, blött, kallt och varmt... Vi ska dessutom ha en vinprovning genom skolan idag, så min plan var att ta tåget. Men nu har jag omvärderat det lite, tar nog bilen och nöjer mig med att vara med på provningen utan att prova.  Så kommer jag hem lite tidigare dessutom.
 
Igår red jag ju extrahästen igen, denna gången var vi helt ensamma i ridhuset nästan hela passet. Hon är lite tramsig för när hennes ägare lämnar henne går hon runt och spänner sig en stund innan hon kommer till arbete igen. Hon är lite småjoxig i första galoppfattningen där hon gärna kan få för sig att slå och ta sig ton. Har fått rådet att rida in i fattningarna i lite högre travtempo, men vill inte överilla det så jag försöker bara vänta tills hon känns på hugget och redo istället. Så första fattningen blev med bara en spark och alla andra riktigt vettiga. Hästen har dessutom hittat gasen, speciellt efter en galopp! Kul när det händer saker.
 
Hon är som sagt väldigt lyhörd och speciell så det räckte att jag började att tänka på att avsluta passet för att hon skulle börja lägga i handbromsen. Efter att jag travat ner henne skulle jag försöka plocka upp henne igen, men se det tyckte damen var en skitdum idé, vi var ju färdiga med ridturen i hennes ögon....
 
Lite Gillbilder från gårdagens pass:
 
 

Kommentera här: