Ensamförfest

Igår hade vi gäster till middag, vi gjorde lasagne med hemgjorda lassagneplattor och åt äppelkaka (igen). Mor, bror och hans familj var på besök. På något vis lyckas jag både erbjuda mig att klippa hundar och bjuda på mat, någonstans tänker jag att jag inte lyckas helt för min egen del. Egentligen borde jag bli bjuden på middag om jag klipper hundar? Fast jag klagar inte, jag gillar ju att bjuda på middag!
 
Idag har jag jobbat i mjölkfabriken och fick jobba över lite, kom hem till världens dimma och avskaffade dagens ridtur efter lite funderande, det är inte helt hundra att bara ha vägar att rida på när det är så dimmigt. Istället för ridtur blev det promenad i skogen med hundar och man. Och efter den promenaden var det tydligen legitimt att gå till garaget och leka med sin traktor, så här sitter jag nu. Dricker vin, äter jordnötter som jag inte direkt gillar och ser på hem till gården som får mig att gråta. begravningar är värst! Vilken fest!
 
Jag har dock bestämt att vi ska ha god lördagsmiddag (som jag inte alls är sugen på nu efter jordnötterna) i vår ensamhet. Vi ska äta varmrökt lax, romsås, potatis och sallad. Och kanske lite mer äppelkaka. Fast jag hade nog gärna sett att de hände lite mer än ensammiddag med Patrik en lördagkväll. Vi gjorde ju det förra veckan med, kan liksom den rutinen nu ;) Som tur är blir det inga fler tråkiga helger på flera veckor iaf!
1 Imma:

skriven

Tack för senast! :) så gott och trevligt.

Svar: Tack själva :D
dooh

Kommentera här: