Blerk!

Igår hade vi tentaförberedelse, redovisning, Milanoplanering och studiebesök på schemat i skolan. Ganska snart började jag få huvudvärk, när vi väl nådde sista punkten på dagen, dvs studiebesök mådde jag rätt jäkla dåligt. Hjälpte inte heller att studiebesöket var i en fabrik där man producerade senap m.m. Dvs mycket lukt och ljud. Några gånger tänkte jag att jag bara var tramsig och andra gånger ville jag bara gå och lägga mig i ett hörn. Efter studiebesöket hade jag dessutom lite mer än en timmes bilkörning hem på snöiga skånevägar med allt vad det innebär. Min förhoppning var att klara mig hela vägen hem utan att kräka. Halvvägs började jag leta efter någon sorts ficka för att kunna stanna längs vägen (ville inte gärna stanna på någons uppfart), fickorna längs vägen existerar inte när det är snö och till slut gick det hela åt skogen. För att inte vara allt för grafisk så hann jag inte stanna om man säger så och köra hem och lukta kräk är ingen picknick =/
 
Sååå gårdagen var rätt misslyckad och jag ska inte riktigt underskatta illamåendet när jag har huvudvärk, jag är inte tramsig, det är på riktigt. Note to self. När jag kom hem var det bara att hoppa in i duschen och sen gå ut till hästarna, mocka fodra ge vatten. Sen fick jag sova lite.
 
Idag mår jag rätt bra, men inte hundra så jag har valt att avboka ridningen på extrahästen och Gill fick nöja sig med en longering (alla sulor satt kvar) och hundarna blev promenerade med tio ramlingsförsök endast en riktig ramling (snorhalt). Resten av dagens ska ägnas åt tentaplugg och en sväng in til stan och handla mat =)
 
Lite snöbilder på mina hästingar :
 
 
1 DRESSYRLIV:

skriven

Men usch och fy! Stackars dig!!! Jag förstår innerligt att den bilfärden inte var den bästa genom tiderna ... Krya på dig!

Svar: Tack, nej fy vad vidrigt det var!
dooh

Kommentera här: