Små paket

Trots min motvilja till julen(skulle kunna förklaras av detta: ponnymammans blogg) så har dagarna kantats av små paket. I fredags bestod paketen av mat, dvs piroger.
 
Igår firade vi min födelsedag med föräldrar och svarföräldrar vilket innebar paketer man inte kunde äta såsom presentkort på granngården och ridkläder. Så nu kommer den här slas hasiga ryttaren både införskaffa nya stallkängor och hjälm. Och eftersom det var föräldrarbesök bjöds det såklart på mat, denna gången med asiatiskt tema. Vi startade med ännu mer matpaket... Dumplings:
 
Dessa kokte jag och serverade som förrätt, inte speciellt snyggt, men väldigt gott tycker jag! Efter de här små godbitarna bjöd jag på sesam och terriyakibakad lax med wokade nudlar och en neutral limesås. Wunderbar! Och väldigt ojuligt...
 
Eftersom de flesta asiatiska efterätterna innehåller kokos eller/och ananas vilket flera i sällskapet inte tål/uppskattar så fick jag bryta temat med en chokladkaka toppad med jordgubbar och sockersaltade cashewnötter med lättvispad grädde. Underbart!
 
Kan ju påstå att jag var nöjd med kvällens maträtter!
Idag blev paketet till Patrik, han fick en liten våffelskålsmaskin, här slår vi på stort ;) Men ytterst symboliskt och med all säkerhet väldigt uppskattad till våra fikor framöver =P
 
Slutligen kommer den där leriga hästen jag lovade:
 
GOD JUL!

Kommentera här: