Saker som berör

Just nu har jag lite saker jag skulle vilja lufta.
 
En av dem är angående den här propagandan som florerar på framförallt facebook med såväl klipp som posters som varnar för att muslimerna kommer att ta över. Profetior om ond bråd död och terror, ja troligen redan 2018 ackompanjerat av gamla krigsklipp (??) påhejas kraftigt av en skock människor. Jag kan bara spontant känna att stämningen bland svenskar på nätet påminner om en viss tysk hets på 30-talet. Antingen har jag missat något gravt eller så är folk helt enkelt lite insnöade.
 
Missförstå mig inte, ingen gillar extremism, men det gäller fasen på alla håll. Puckon gillar vi inte heller så det så.
 
Sen skulle jag vilja diskutera julklappar, ge inte bort några sådana! Ge av din tid istället. Okej?
 
Och så slutligen skulle jag behöva gnälla över mörker och lera (frågar man Gill så tyckte hon att jag var direkt dum i huvudet som försökte få loss den rätt så hårda leran på benen och inte nog med det så klippte jag av både hennes och Yolos svans, nu har de hoppsvansar)... men precis som att de andra två sakerna inte blev speciellt värlformulerade så lägger jag ner redan nu. För jag är trött. Jättetrött!
 
Förresten, någon annan som blev imponerad av en viss Patrik Kittels svajande piaff? Nej trodde inte det heller, men jag ska inte ljuga. Nog drogs jag med i det något humoristiska utförandet.
 
Over and out.
 
 
1 Karoline:

skriven

Jag köper mig fri från att träffa nära och kära jag... hahaha! Nä men, Micke går in i den lite mer kritiska delen av behandlingen så vi är isolerade och kommer att fira julen ensamma vilket ska bli underbart i år när orken tryter. Så några små paket till resterande familj har köpts. Jag ÄLSKAR att köpa julklappar i vanliga fall men nu har det varit lite tufft i några år med sjukskrivningar så då får det bli mindre :)

Patrik Kittel är en person som jag skulle önska aldrig mer fick vara nära en häst.. men men..

Svar: Hehe och jag avskyr att leta julklappar... Tycker däremot det är lovely att ge bort en upplevelse i julklapp. Typ middag och spa mm. Extra kul med systerdöttrarna som börjar bli vuxna så man kan ha riktiga mysdagar!
Nej han står inte allt för högt i kurs här heller...
dooh

Kommentera här: