Hästsubstitut

För tillfället är det väldigt mycket häst som jag tittar på, ja inte live då utan på datorn. Senast har det ju bla varit sweden international horseshow och varje vecka är det såklart Det Stora hoppet (final ikväll!!)  och så har corren en serie där ridsportspersonligheter i Norrköping med omnejd blir intervjuade. Korta asvnitt om ca 10 min, väldigt trevliga porträtt, kan varmt rekommenderas http://www.corren.se/24corren/hastkrafter/.
 
Det är väldigt blandade känslor inför det här året med alla mina riduppehåll, samtidigt som att det är skönt att inte stressa med hästarna när det är så mycket annat att pyssla med så känns det lite som att jag aldrig kommer till skott med den där "nystarten" i min ridkarriär. Fast å andra sidan har jag aldrig gjort så många tävlingsstarter på ett och samma år som jag gjort i år. Men en känsla som gnager lite i mig är att jag verkligen borde bygga en ridbana för att kunna vara aktiv hela nästa höst och vinter. Ja allra helst ett ridhus, men det är överkurs... Jag får nog smaka på den karamellen och fundera på om jag kan skramla fram ca 100' till en ridbana... Men det hade ju varit jävligt gött och höjt värdet på boxplatserna som jag ska hyra ut. Jag vill ju tjäna 50´i månaden, det gör jag inte kan jag säga!
 
Jag fortsätter nog att se vältrimmade hästar på skärm om pussa lurviga mular IRL så länge..

Kommentera här: