Färgval

Detaljarbete med stallinredningen är fortfarande pågående och sakta men säkert färdigställs profilerna till mellanväggarna. Vi är faktiskt så pass långt kommna att inredningen ska skickas till blästring och pulverlack efter nyår. Därför sitter jag här med en färgkarta. Inredningen är idag grön och ett tag var vi inne på att galva och då få den "silvrig", men nu blir det pulverlackat som öppnar upp för flertalet nya färger. Men hur jag än vänder och vrider på det så tycker jag just att mörkgrönt är snyggt som attans. Propert och stilfullt som går hand i hand med våra mellanväggar och dörrfyllningar i djupare ädelträ. Tanken har vandrat åt både svart och grått, men eftersom jag gärna vill ha nederdelarna av väggarna i mörkare grå och svart nog blir för mörkt så väljer jag bort dessa. Rött och blått är förekommande i en del stallar, men jag tycker det ser lite vulgärt ut.
 
Nej grönt får det bli, med guldiga kulor och trädetaljer! Kan knappt vänta tills vi får hem det! Vilken nyans av grön är dock en svår nöt att knäcka, men det blir en djupgrön färg, mot mossgrönt kanske?
 
 

Kommentera här: