Träningsdag och nystart

Det är faktiskt så att jag sagt upp mig från korvfabriken och ska om en månad börja som arbetsledare på ett förhoppningsvis mer välorganiserat företag. Korvfabriken var kanske lite too much och även om de har försökt förhandla med mig för att få mig att stanna kvar och lovat dyrt och heligt att allt ska bli bättre så skulle det nog fasen kräva ett smärre mirakel om det skulle bli bra nog för att inbjuda till fortsatt arbete. Vilket är synd, arbetstider, pendling och kollegor gör att jag inte vill lämna. En del arbetsuppgifter och ledning gör att jag inte vill vara kvar... Ska jag vara ärlig har jag lite svårt att förlika mig med just korvbiten...
 
Men det kommer att bli en händelsrik sista månad det är jag helt övertygad om och idag blev det en lång dag på arbetet innan jag kom hem för att kunna pausa en kort stund innan träning. När jag ändå hade kopplat släpen passade jag på att testa att lasta Yolo, det var ett tag sedan så jag hade inte några större förväntningar. Det visade sig att det var helt oproblematisk att lasta, underbara lilla häst! Så pass bra att jag även kunde skicka in henne till en spann med mat, första gången det gick!
 
Efteråt lastade jag Gill och åkte den behagliga sträckan på tio minuter för att träna WE, denna gången var jag inte bortglömd. Vi la fokus på att rida övergångar och då framförallt i paralellslalom och tre tunnor. Det är såååå jävla svårt och Gill blev så himla trött. Och så fort hon blir trött tappar jag sugen för jag vill inte tvinga. Och idag skulle hon dessutom vara lite "tittig" så i sista paralellslalomen för dagen fick jag sätta ner foten ordentligt och sluta tycka synd om henne och begära mer. Poletten trillade ner lite där. Men när vi tränar så här svåra saker låser hon sig lätt och tappar framåtbjudningen helt, jäkligt svårt att rida ur det. Men i det stora hela gjorde vi ett bra pass och vi var båda rejält svettiga efteråt. Nu har jag ännu mer att träna på inför tävlingen. PUH!
Malin Nilssons foto.
Malin Nilssons foto.
Malin Nilssons foto.
 

Kommentera här: