Slutet av aug....

Någonstans här och nu ska jag vända på den där känslan av lojhet och missnöje som sommaren har gett mig. Jag ska tagga till inför det nya jobbet och trots ökad pendling se alla fördelar med den här typen av tjänst där jag ska få möjlighet att utveckla min ledarskapsförmåga. Att jag dessutom redan nu när jag fått anställningsvtalet kan känna att det är en seriös arbetsgivare gör att jag kan börja andas lite lättare. Missförstå mig inte här, jag kommer självklart ha ångest i början över att jag kommer att misslyckas, det är ju ändå sån jag är. Men jag kan ändå känna en stark tillförsikt till att jag kommer få rätt verktyg för att göra ett gott arbete och det betyder massor för min smått autistiska hjärna.
 
Med den här känslan var det med lätthet jag joggade min runda idag och jag kunde verkligen tro på mig själv när jag kom överens med mig själv att det nu är dags att börja springa 2 ggr/v igen och öka distanserna. Kanske kan jag vara så pass seriös att jag siktar på ännu ett Göteborgsvarv, faktiskt inte alls omöjligt!
 
Jag har dessutom köpt två par byxor idag så det får ju ses som en stor seger för min något fattiga garderob! Mina enda jeans hade ännu en gång slitits sönder av mina något för fylliga lår. Vi kan nog påstå att stillasittande jobb, hästfrånvaro och löpapati sätter sina spår på kroppen under sommaren, det är ju inte så att ett kosekvent intag av kakor och choklad drar ner fettmassan på kroppen :P Jaja, det går över. Eller så gör det inte det, men röra på mig mer måste jag för lathet är inte något att förespråka för att bibehålla en god hälsa!

Kommentera här: