Ridmagi

Äntligen fredga tänker nog en del idag, men inte jag för jag ska jobba imorgon med. Hurra för det! Men imorgon är det fest på kvällen så det är ju hurra på riktigt! 
 
Nu har jag ju äntligen Gill hemma, smålösa dojor och svajig söm gör att jag får kanske ta det lite lugnt innan hovis kommer på onsdag. Men efter att ha plockat ur två söm så satt skorna ändå så pass fint att en en mjukistur på fältet var på sin plats. Jag vet inte om det var den omstoppade sadeln, hackamoret eller att jag hade spö, men hon var iaf helt magisk! Mjuk i sidorna, alert och reglerbar. Igår när jag red på ridbanan hos sadelmakaren var hon visst helt okej, men inte speciellt mjuk i sidorna och inte heller reglerbar så det störde. Jag tror att hackamoret gör mycket och jag vet inte varför jag envisas med att rida på tränsbett i WE. Något i mig säger att det är fusk med hackamoret med hävstångseffekten och att jag minsann ska visa att det går lika bra på tränsbett. Samtidigt kan jag rida med mycket mindre kontakt med hacket och har en mer tillfreds häst. 
 
Jag ska träna WE på torsdag så får jag se då vad tränaren säger och nästa vecka ska jag faktiskt träna för Katarina igen så jag kanske ska ta samma taktik där och göra en utvärdering därefter. Kan man träna halva passet på hack och haöva på bett tro?
 
I eftermiddag har jag förresten haft en  bekant här för två års fotografering av Yolo, ska bli kul att få lite riktiga bilder igen! Dessutom himla kul att jämföra med fölbilderna tänker jag!
 
 
 
 

Kommentera här: