Hästjakt

Just nu är det massor av beslut som måste tas från min sida, allt är ganska rörigt får jag säga. En röra jag delvis själv orskar, men som ändå beror på saker jag inte kan styra. Jag kan bara välja att hantera dem på bästa vis, det är till stor del svinjobbigt men även en liten gnutta spännande...
 
Pga allt detta är jag lite lat när jag kommer hem om eftermiddagarna får jag nog säga, så först idag red jag igen. Något som visade sig vara helt magiskt. Idag med tränsbett och sporrar. När vi började gå in i galopparbetet hade jag en häst som helt plötsligt kunde samla sig så exceptionellt mycket med enbart sätets hjälp att jag nog bara satt och flinade. Inte nog med det så var hon fjäderlätt i handen i det arbetet. Där var såklar lite stret och gnet i trav arbetet osv, men generellt så var det helt enastående. Nästan så att sadeln med kändes bra. Jag tror att hon trivs väldigt bra med underlaget nu när det är fuktig lera. Inte tungt och med lagom fjädring utan glid.
 
Kvällens projekt skulle komma att bestå av att försöka få på grannens unghäst en grimma. Hon har fått en allergisk reaktion av vad vi tror är alsikeklöver så hon är rätt risig på mulen. Yolo fångar man lätt som en plätt men Adele ville inte alls. Varken mutor eller trängning fungerade så nu verkar det som att planen blir att skjuta med lugnande imorgon =/ 
 
Malin Nilssons foto.
Malin Nilssons foto.
Malin Nilssons foto.
Malin Nilssons foto.
Lite fler bilder från fotograferingen!
 
 

Kommentera här: