Träning

Igår var det dags för WE-träning igen och jag försökte bära med mig Pers ord även om det misslyckas ganska fatalt när jag rideer på hinder. Av någon märklig anledning har jag svårt att andas, ha ben och armar rätt, förmdela vägar och titta dit jag ska på en och samma gång och samtidigt göra det mjukt och följsamt. Men tanken finns ju där. Vårt stora problem är övergångar, Gill är inte stark nog för att komma ner till skritt från galopp och ärligt talat undrar jag om hon kan bli det. Speciellt svårt med timing. Igår kändes hon dessutom en gnutta matt, kan fortfarande vara pälsfällningen, men tycker också att hon är lite stel i ryggen. Vi avslutade med en speedrunda där vi hade ben överallt och inga rena gångarter. det var kul! Bästa från gårdagens övingar var defintivt hur säker hon är på grinden nu, en stor seger att kunna få henne att gå fram när hon väl börjat rygga för lågt ifrån grinden!
 
Ryggen kan jag skylla på hoppsadeln, den kan jag nog skrota om jag ska vara ärlig. Använde den i förrgår på vår galopprunda, hade Scott med mig på den med extra långt rep. Jag har insett att han galopperar fortare än Gill så länge det är på gräsvägar (!!). Galen shettis den där, ligger på som sören och ska ligga i tät, vilket leder till att Gill blir sur över att en dvärg går om honom.
 
Tillbaka till Per-träning, där har jag tänkt att jag faktiskt ska ta mig till honom en gång i månaden, det är ju "bara" 10 mil bort.... Jag vill verkligen ha den typen av tränare så kan kanske vara värt att åka den biten. Men det får först bli i Juni när skolan är klar och jag förhoppningsvis är liet rikare ;) Caroline breskriver det bra varför man vill träna för Per....

Kommentera här: