Stökigt hem

Vi bor ju ganska komprimerat och med en man som gärna sprider grejer runt sig, främst papper och verktyg runt sig så blir det självklart ännu värre under ett projekt såsom stallritande. Unde helgens stallritarmani dök därför idén om en whiteboard upp där man kan hänga ritningar och skisser och fler ritningar, ett par klick senare hittade vi ett konferensskåp i Ystad för en relativt rimlig peng. Patrik blev eld och lågor samtidigt som jag tyckte att det där skämtet om whiteboard hängandes vid middagsbordet började gå för långt. Men vem är jag att sätta käppar i hjulen?
 
När han kom hem med tavlan insåg jag hur stor den var, vi skrattade lite och tyckte att den blir bra den dag jag har ridhus och här är clinics, då är ju vår lilla lägenhet lite tänkt som ett samlingsrum och kanske lektionslokal. Alla lektionsrum behöver ju en whiteboardtavla med blädderblock, det vet ju alla.
 
Ungefär samtidigt som vi konstaterade att den var jäkligt stor insåg vi att den aldrig skulle komma upp för vår lilla spiraltrappa, men lösningar finns alltid! Patrik kastade upp den på ryggen i princip, tog en stege och så kastade vi in den genom balkongdörren som leder ut i luften utan balkong. Fiffigt!
 
Vi fick placerat ut den på tilltänkt plats och min fina Paristavla får förpassas till,??, ja något förråd antar jag, nu står den mitt i vår lilla ovanvåning på 25 kvm. Där kommer den nog stå i mer än en vecka om jag känner oss rätt. Efter lite justerande på plats så skruvades den till sist upp och nu hänger den där som att den aldrig gjort annat.
 
Jag behöver aldrig känna att jag har ett sådant där hem man vill visa upp i inredningstidningar, kläder, hundhår, papper och nu en whiteboardtavla sätter defintivt stopp för det!
 
Hur det går med stallet? Jodå, bara bra! Kan tyckas att vi borde varit mer klara med ritningarna vid det här laget, men det har vi inte riktigt lyckats med.
 
Under bearbetning med pocketböcker som distanser till elementet. Som tur var åt jag fika innan så humöret var på topp! Varför taklampan inte är centrerad kan man ju också fråga sig, Där är ändå ingen fungerande glödlampa i den så det kan ju kvitta.
Mitt i ritandet fick jag ta tag i middag, inte så lätt att duka när middagsbordet är kontor....
Rita, rita, rita, räkna, räkna och räkna lite till....

Kommentera här: