Regnig Lördag

Hemkommen vid halv tre från arbetet idag startade jag med lite "lunch" och plugg, sen började det ösa ner och jag somnade med gott samvete med datorn i sängen. När klockan var sju vaknade jag på riktigt (!!) och inte förrän halv åtta tog vi ett beslut att faktiskt laga mat. Kycklingklubbor, sötpotatispommes och äppelkaka står i ugnen. Vinet är upphällt och jag tycker att det inte gör så mycket att jag inte fick gjort mer idag. Veckan har ändå varit fin och Patrik har förberett inför stallbygget, lagt ner markrör för dagvatten, planat av all yta där grunden ska vara och börjat att bila upp den biten av gamla stallgolvet som skall bort. Det verkar dessutom som att det kan ta en stund med förhandsprövningen så vi behöver inte stressa i det här skedet. Däremot har material redan börjat dyka upp, vi behöver en del till det förberedande arbetet och plattan ska ju armeras och gödselplattan behöver en del block i tidigt skede så det var lika bra att ta hem första beställningen!
 
Nästan 85 000 gick första fakturan på, då är inte markrör och makadam medräknat. Huu! jag är duktig på att skriva ner alla siffror så i slutändan kommer vi ha ett fint uppspaltat dokument med alla omkostnader under byggprocessen. Riktigt kul!
 
112 ton makadam. hepp!
 
 

Kommentera här: