Seedningslopp Malmö

10k i gårdagens värme var inte att rekommendera så jag höll mig till planen att bara ta mig igenom springandes. Sluttiden blev därför endast 55.09. Kan vara så att ett svalt backigt lopp är lättare än ett plant varmt lopp för min del. Vid 7 km tror jag att jag tappade rejält med fart, då började jag bli riktigt mör. Hade dessutom missat vätskekontrollen vid 5 km eftersom en löpare där tog dubbla muggar och jag inte riktigt kände för att backa tillbaka...Men helt klart bättre känsla än senast jag sprang varmt! Så jag är nöjd, det börjar att bli lite småkul att springa faktiskt. Med den här tiden beräknas jag klara av Göteborgsvarvet på 2h och 6min, något jag tycker låter bra. Målet är under 2h,
 
I eftermiddag ska jag på bröllop, på en söndag! Har ni hört så tokigt? Men det ska verkligen bli supermysigt, vän sedan 12 år som ska knyta banden med sin käresta i Ystads klosterträdgård. Älskar att vi inte ska vara i en kyrka :D Jag har dessutom hyrt in min systerdotter till att sminka mig innan, skall bli intressant att se det slutresultate ;)
 
Innan allt detta ska jag faktiskt skritta Gill uppsuttet, är grymt trött på att släpa runt henne i grimskaft, upplever tyvärr inte någon förbättring heller. Börjar ana att skoning gjorde mer skada än nytta så här initialt =/ Efteråt ska jag klippa lite hundar. Hej å hå=)
 
Bild från Heleneholms idrottsförening, man skulle kunna tänka sig att jag gråter här. Det gör jag inte, men kan tippa på att den här bilden är tagen vid 8-9km och enda målsättningen var just att komma i mål. Jag var inte den enda med så bister uppsyn när man gick igenom bilderna ;)

Kommentera här: