Framsteg

De här lediga dagarna börjar göra mig utvilad, skitkonstigt! Vaknar tidigt av mig själv och känner mig onekligen ganska tillfreds med tillvaron. Kom ihåg det när jag tjurar ihop igen om någon vecka...
 
Idag tömkörde jag lilla hästen, la in lite trav och lite mer seriöst skrittarbete för det är verkligen på tiden att hon får någon vettig sysselsättning. Hur ska jag annars veta om behandlingarna hjälpt? Förutom att hon tyckte att jag ställde orimliga krav på henne (så som att göra halt, gå rakt fram och svänga) såg hon rikitgt fräsch ut. Lite stoig och överreagerade lite när hon inte alls förstod varför jag ville att hon skulle gå på ett rakt spår eller för den delen böjt spår i ett annat läge. Men i det stora hela bara roligt och utan orenhet. Så då är vi kanske på g? Planen nu fram till ET är varannan dag från marken och varannan uppsuttet. Inslag av trav, men bara på rakt spår eller stora vägar. Så får vi se. 
 
Innan jag ens fick den här bilden hade hon ryggat upp i en jordhög, gått fram och tillbaka och blivit djup upprörd över kraven på att stå stilla. Är man en dam så är man.
Yolo tränade jag att lasta igår, eller träna är kanske fel ordval? Eftersom hon gick rakt in, men sen tränade vi lite till och då fick jag kämpa lite mer för att få in henne ordentligt. Hon tröttnar rätt fort på mina idéer, men är inte alls svårövertaldad.

Kommentera här: