Fartlek

God morgon :D Igår var jag på min andra organiserade löpträning i Ystad. Den första var inte jätteorganiserad för vi sprang bara 5 km i grupp, men de bjöd på banan och kexchoklad så jag klagade inte. Igår drog jag med Patrik och det var dags för löpskolning och fartlek. Löpskolning är helt enkelt hoppsa-steg, galoppombyten i vartannat och Ravelli-löpning i organiserat kaos. Vi ställde upp oss på led och följde ledarna, här undrar jag lite om alla andra har lika svårt att ta instruktioner som jag? Det blir total kortslutning om de säger att jag ska lyfta ett ben högre vart tredje steg samtidigt som armarna ska hänga med i rörelsen. Jag kan INTE! Hade jag bestämt mig för att göra det här ensam hemma skulle jag löst det efter ett par gånger, men med kort varsel låser sig allt. Lite som att ta danslektioner, oraninserad rörelse gör mig gråtfärdig. Dansa fritt utan att följa någon är inga problem, hur kul som helst, men så fort vi blandar in höger, vänster, upp ner, sida och takt så går jag i baklås. Kan man kanske få något bidrag för att man har det här handikappet?
Fartleken var lite mer i min smak då: jogga, hitta ett mål, spring så fort du bara kan till målet, fortsätt jogga. Nemas problemas. Att dessutom få göra det längs med strandpromenaden i Ystad förhöjde stämningen lite! (om man bortser från tånglukten var som lite för påtaglig bitvis)
 
Det bästa med gårdagens träning var att vi inte kände för den någon av oss, men vi åkte ändå dit och genomförde den. Mentalt är det världens bästa träning, för vad grym man känner sig sen!

Kommentera här: