Byggarebob

Alltså den här skolan, jag la typ sex timmar på plats i skolan igår, det var den enda dagen den här veckan jag behövde vara på plats. Jag har erbjudit mig att jobba alla vardagar denna veckan, men har än så länge bara fått fredagen. Något som jag lite lite hoppas på blir den enda dagen jag får. För jag behöver verkligen ta tag i mina hemstudier. Vilket jag har gjort idag med stor ambition och sug. Två timmar har jag lagt ner på att skriva på en liten rapport, så i den här takten kan man nog känna att det inte finns utrymmer för mer arbete än fredag. Jag ska ju hinna rasta Gill, se på serier och gå på mp-möte med idag. Och i förmiddags spenderade jag tid med Patrik och vårt byggprojekt.
Alla byggprojekt som går utanför målning är projekt som jag får lite panik över, så när jag blev lite nöjd över att jag kom med vettig byggteknisk input tänkte jag att jag lika gärna kunde hjälpa till att spika ihop bjälkar.(go with the flow) Ganska simpelt jobb, två bjälkar ska spikas ihop för att få en tjockare bjälke (balk? stolpe?). Den första gick hur bra som helst, i mitt huvud sjöng jag sånger om hur kul det är att bygga och jag såg framför mig hur jag köpte ett snickarbälte. Sedan gick jag på de två sista. Då kan man ju säga att bjälkarna bara krossade alla mina drömmar jag byggt upp. För uppenbarligen var det bara ren tur när jag lyckades att slå in femton långa spik perfekt första gången. Helt plötsligt fick jag inte in ens var tredje spik hela vägen. Nästan varenda spik böjde sig och dummade sig allra sista biten och jag blev helt gråtfärdig. Nej vänta lite, inte gråtfärdig. Jag började gråta på riktigt och allt det där hatet inför byggande bara välde över mig. Kvinnor ska inte hålla i hammare, de ska laga mat. Punkt!
 
Ja sån är jag, tur att min man både kan laga mat och snickra medan jag min ojämställde jävel bara kan laga mat.
 
 
Nu ska jag ut och rasta Gill. Kanske hinner plugga lite sen... Jag har förresten fått en jättebra lön den här månaden, så vi kan nog ha råd till ett par återbesök till hos veterinären ;) (fast vem fan vill rida på en häst som man numera aldrig mer kan lita på att den inte får ledinflammationer av att man tittar på den... Inte jag iaf)

Kommentera här: