Yddingeloppet 2016

Det var min första distans på över 10 km någonsin, bara det är ju egentligen värt en applåd. Men ändå kan jag inte låta bli att vara lite besviken över tiden på 71 minuter över 12 km. Min målsättning var innan start att springa på under 70 minuter och att springa hela vägen. Nu sprang jag ju hela vägen och jag kan ju skylla på att de första två kilometerna var smockfulla med människor så att det hela blev lite långsammare än tänkt, men ändå. Besvikelsen!
 
På plussidan är att jag låg i ett lugnt tempo utan allt för mycket puls som gjorde att de sista två kilometerna bjöd på tempoökning, oförskräckt backbestigande och en ordentlig spurt. Som jag älskar att spurta! Så jag får väl ändå säga att jag är nöjd. Jag har dessutom slått veckodistans rekord, hela 28,5 km har jag sprungit den här veckan.
 
När jag kom hem efter löpningen fick jag världens bästa pass på lilla bregotthästen, lättare WE i hagen här och hon bara glänste. Finfina galoppfattningar, halter på utandning och bra framåttänk hela tiden. Grinden gjordes framlänges och baklänges, sidepassen var duglig och ryggning i korridor gick bra så vi är rätt redo för pay and riden nästa söndag... Eller kanske inte, men jag tar det som ett tillfälle för träning på bortaplan. Vi har även i princip färdigställt vår lilla grusplan i hagen. Imorgon ska Patrik padda området och jag ska flytta dit höbur och sätta färdigt staket. Wunderbar!
 
Nu är det middag, restfest!
 
 
 

Kommentera här: