Slöfock

Lagom till att jag slog upp skolböckerna i förmiddags hörde grannen av sig och frågade om jag hade tid för kaffe, OM jag hade! Så jag fikade bort det finaste vädret idag och nu regnar och blåser det och risken att jag går ut och arbetar Gill från marken i leran är ganska liten. Ska jag göra något med henne så är det ridning som gäller... men eftersom jag inte riktigt vet om vi kommer att åka till malmö i eftermiddag så är det hela lite luddigt so far. Dessa här fridagarna gör mig lite lat, det blir en salig blandning av bloggläsande, hem till gårdande, ätande och ibland slinker jag in på något skolrelaterat som svinn i risgrynsgrötsproduktion eller nationell livsmedelsstrategi. 
Jag har egentligen bara tagit ett beslut och det är att jag inte springer i löpgruppen idag.
 
Förutom allt slöande så har jag iaf mockat, satt en surdeg på jäsning och typ tömt diskmaskinen, så att kalla mig slöfock är kanske lite hårt ;) Kan tänka sig att jag dammsuger en runda med. Men det är fortfarande rätt osäkert.

Kommentera här: