Sliter mitt hår!!!

Gaaah, vilken dag. Idag har skolan verkligen sugt musten ur mig och ändå har jag bara varit på plats mellan 9 och 15.30. Men det har varit intensiva och frustrerande timmar. Förmiddagen la jag all min tid å att få ner ekvationer i word, det är ingen picknick kan jag säga, hitta alla symboler och få till det med upphöjningar osv. Under lunchen försökte jag läsa in lite till socialnämnden på torsdag och efter lunchen böjade det riktiga helvetet. Metodikkursens slutspurt med sammanställning av en dåligt utförd enkät. Alldeles för lite tid och för lite syfte gjorde att alla blev frustrerade och griniga. Dessutom alldeles för stor grupp för att det skulle bli lättarbetet, så när vi gick hem var jag helt bombad i huvudet. Skitdag! Och hungrig så jag köpte banan och daim.
Efter skolan skulle jag hämta hem min sadel som jag försökt sälja i all evighet (Ingen som vill ha en globus crincle bom 36?), det lyckades inte heller helt då jag fick vänta en halvtimme på att hon skulle komma hem och jag kände bara att de ljusa timmarna rann ur händerna på mig. Så i min vänta kände jag bara att jag skulle lägga ner allt som hade med ridning att göra ikväll och gå och lägga mig istället. Och var det inte nog så var gårdsplanen inte bara full med sten när jag kom hem utan även folk. Fy sjutton vad jag inte kunde vara trevlig så jag gick typ in och drog på mig stallkläderna och gick ut till hästarna innan jag hann bli för dum. Och mitt i all min frustration sadlade jag Gill som för en gångs skull bara hade torr lera på överkroppen istället för blöt och sen red vi ut mycket ostrukturerat. Hon var pigg som en spigg och mörkret kom snabbt ifatt oss...
 
Jaja, min man har gjort äppelaka, det väger upp lite.
 
 

Kommentera här: