Kläder

Det blev en malmötripp igår, först och främst för att köpa en vinterjacka och löpartights som inte ramlar av under träning. Stadium outlet hade ett stort utbud av snygga vinterjackor till humana priser så den jakten var ganska lätt, tightsen var lite svårare, hittade inga hellånga vettiga förutom vinterfodrade och efter lite funderande konstaterade jag att fodrade tights nog var en bra idé. Så vinterjacka, tights, löpartröja och fleecetröja fick följa med hem. Efteråt letade vi skor till Patrik och jag gjorde något halvhjärtat försök att hitt en stalljacka som inte kostade 2000, hade reflexer och bra passform. Det gick inte alls bra, för det första så är de flesta ridjackorna idag framförallt snygga och i sista hand funktionella. Hur kan man göra långa jackor utan slits i sidorna för ryttare? Och varför är alla andra jackor skitkorta? Hittade en mountain horse jacka häromdagen, men den kostade 2000:- och det får jag nog säga är för saftigt. Har funderat på att köpa varseljacka igen, men de blir fula så fort och det är lite tråkigt att gå runt och se ut som en vägarbetare även dagtid.
Nu lutar det åt att beställa hem en jacka från lantmännens ullaredsshop, många prisvärda jackor bla har de en lång svart jacka/kappa med stooora reflexer som jag är sugen på. Fast får nog kolla upp storlek och hur stor slits där är i sidorna. Eftersom det är herrmodell antar jag att jag får sikta på en S. De har dammodeller med, men lite större utbud för herrar!
 
Idag red jag först ut lite mer än en timme, tydligen är vänstergalopp ohyggligt svårfattad. Blir så trött på den där jäkla bregotthästen. Hon ska dessutom rycka till överallt och titta på allt och ingenting, skiter fullständigt i att jag sitter där uppe med buren hand, taktfast lättridning och höjd blick (inte påverka hästen, bara erbjud ett mjukt stöd , hon ska hitta bärighet själv mals genom mitt huvd) Men hon var väldigt söt innan vi red ut och skulle mest stå och mysa med huvudet på min axel, tror att hon försökte övertala mig att stanna hemma.
 
Efteråt invigde jag tightsen och tröjan. tydligen platsar mitt arsle i strl 38 för tillfället. (hade inte fungerat i jeans) Så vi knatade på i sakta mak jag och mina kläder i ungefär en timme. De senaste tre veckorna har jag inte sprungit några långpass, utan som mest 7-8 km. Dock ska jag tillägga att jag har höjt lägstanivån, i somras var minstalängden på en löptur 3 km nu är den 5-6 km. Så dagens tur var nog cirka en långsam mil med några rätt rejäla stigningar. Jag har verkligen börjat se värdet i våra backar, det gör plana lopp ganska lättsprungna!
 
Vinterjacka ;D
 

Kommentera här: