Kivik

Efter en mysig förmiddag i stallet med blandannat en uteritt där Scott visade prov på sina fullblodsgener och galopperade på som attans rent på våra grässträckor, fick jag en eftermiddag ihop med mannen. Känns spontant som att det var längesen vi gjorde något ihop i dagsljus på en helg. Men idag så!
Vi körde till kivik, gick en kort sväng vid Stens huvud. Lite annan miljö jämfört med i somras... Och sedan var vi på kiviks musteri, fikade äpplekaka, tittade på mustproduktion och handlade lite blandat i dryckesväg. Jag skulle tro att det är perfekt att åka dit där nu, senhöst inbjuder varken till sommarturister eller äpplefanatiker, dsv fick en lugn och stillsam eftermiddag.
 
Nu regnar det i vanlig ordning, vilket har blitvit något av en vana. Jag är offantligt glad för den hårdgjorda biten i hagen, den håller riktigt bra och hästarna behöver bara bli blöta precis kring hovarna. Dvs om de inte väljer att gyttjabada, vilket de gärna gör såklart!
 
Det är något smått erotiskt med fruktodlingar, jag älskar när saker är så välorndade. Kvittar om det är skruvar eller trädrader! Sorterat är fint:D
Trollskt i nationalparken
 Fikautsikt med ännu mer odlingsporr ;)Extra fint är det när det hänger kvar knallröda äpplen på ibland helt nakna träd!
 
1 Linn:

skriven

Absolut bäst att åka då, av alla anledningar du precis listade! Kan vara riktigt mysigt sådär på senhösten :)

Svar: Ja jag kände att det var ett genidrag =)
dooh

Kommentera här: