Host host

Jag blir sååå gnällig av förkylningar. Som tur var hade vi bara studiebesök idag som bara tog två timmar, på Skånemejerier faktiskt. Kul att komma dit som besökare och fick svar på några frågor. Jag funderar lite på att söka mig dit för någon annan typ av tjänst än maskinoperatör, men jag vet inte. Är väldigt kluven inför min framtid som arbetande människa igen. I ärlighetens namn passar jag nog bäst inom de offentliga måltiderna, det är dem jag brinner för och där den största delen av min kunskapsbas finns. Men kommunerna är begränsade och eftersom jag har ganska bra koll på de i min närhet vet jag inte riktigt om det är just de kommunerna jag kan tänka mig att jobba för...
 
När man då ska rida med förkylning så ska man helst låta bil dressyrpass. Mitt tålamod är inte det bästa när jag är trött och när hon springer runt och spänner sig först för att det går en människa på vägen och sedan på fältet utanför padocken höll jag på att tappa det helt. Får man lov att strypa sin häst? Jag vet att man bara ska känna kärlek och förståelse, andas och ignorera. Men jag vet att hon inte skulle vara så "tittig" om det inte var för att jag satt på hennes rygg och fösäkte komma till arbete. Sitter där en okordinerad sjuåring på ryggen kan man släppa en bomb bredvid utan att hon bryr sig. Frustrerande är bara förnamnet. Men det gick väl ändå hyffsat bra och ingen dog.
 
Nu ska jag se lite hästdokumentär, SVT-play är fyllt av dem för tillfället. Igår såg jag "Guldläge" Peder Fredrikssons väg till OS-silver, så grym ryttare! Där snackar vi fokus och målinriktning. Ganska likt den här hemma....

Kommentera här: