Hemtenta!

Då var det dags igen, hemtenta i dagarna tre. Förra handlade om vegatabiliska livsmedel och jag fick futtiga 80% på den vilket var en besvikelse. Hur kan man få så lite när man har böcker att utgå från? När jag såg rättningen blev jag inte mycket klokare. Så jag får se hur det går denna gången, animaliska livsmedel står på agendan. Frågorna var bra och jag har ett annat utgångsläge denna gången med lite lägre ställda förväntningar på mig själv!
 
I vanlig ordning lägger jag inte hundra procent av min tid på tentan utan fördelar den fint mellan promenader, hästar, lite fika och hem till gården. Jag trodde att det skulle gå att rida lite WE-hinder i hagen idag eftersom det frusit. Tänkte att det skulle ge mindre kladd, visade sig dock att det istället blev hårt och lite halkigt. Blev ändå lite WE-hinder, men bara i skritt. Men så bra hon gjorde det, vi red grind fram och baklänges, sidepass mellan bommar och sidepass med bommen under oss (!!), halt på lastpall och lite ryggningar. Hon var väldigt duktigt och med mig! Mest imponerad är jag över sidvärtes över bom, alltså det har vi aldrig gjort så bra innan. Inga protester utan bara följsam. Fina lilla häst! Eftersom hon var så sjukt duktig så blev passet väldigt kort...
 
Imorgon ska jag simma! kanske mest basta medan Patrik simmar, men blöt i håret kommer jag att bli iaf...

Kommentera här: