Träningsvärk

Inte jag utan Gill. Det var en trött liten skäck jag släpade med mig till ridbanan idag. Hjälper kanske inte att hon fäller som en tok samtidigt som jag sätter igång henne med sitt livs hårdaste träningar (säger mer om vår generella status än nivån på träning vi gör). Så passet fick bli ganska snällt, vi körde lite WE-övningar och fick en väldigt fin ridkänsla av dessa. Varför glömmer jag bort hur bra det är med just WE? Hinderna arbetar igenom hästen på ett annat vis än bara tragglande på volter och i serpentiner någonsin kan göra.
 
Så ett kort och bra pass och lite WE-inspo som gjorde att jag började söka tävlingar när jag kom hem. Där är en Pay and ride i Höganäs i maj som jag nog ska sikta på och sedan hoppas jag det dyker upp någon riktig tävling i närheten under sommaren. Hade varit så kul att testa en riktig tävling med lilla Gill. Om inget annat kan vi kanske göra bort oss på en dressyrtävling i sommar?
 
Jordgubbslandet är rensat, nu kan sommaren komma ;)
 
 

Kommentera här: