Självstudier

Här sitter jag i Lund och är produktiv som få. Inga schemalagda lektioner utan dagen tillägnas lite inlämningar och kompletteringar. Den där kompletteringen vi skickade in var mastig, jag och min gruppkompis satt och gapade när vi läste igenom kommentarerna. Men det vara bara till att möblera om arbetet och omformulera sig på något ställe så kan vi hoppas på godkänt på den med. Så hej och hå! Två av tre inlämnade saker för dagen är dessutom redan godkända, ibland är de snabba som attans våra lärare! En uppgift som är inlämnad sedan ett tag tillbaka har även den blvit godkänd utan några större anmärkningar mer än ett halvt fel.
 
Nu måste jag dock sitta här fram till 16, då ska jag visa liten ford. Patrik hade full rekond på den i lördags (tog alldelese för lång tid enligt mig) och jag kunde först få ut den på annons på eftermiddagen under lördagen. Vi har dock satt ett ganska högt pris, som jag helt ärligt tycker är orimligt. Och det har verkligen visat sig i svaren, de är få. Men en visning idag och jag har en väldigt fin bil att visa upp så i de bästa av världar får jag åka tåg hem. Men sen vet jag inte hur jag ska ta mig hem från tåget....
 
Livet annars? Helgen sög, jag vet inte men inget gick riktigt som jag tänkt. Patrik städade bil för länge, Brorsan glömde att komma till avsatt klipptid (Tuss), Gill drog av sig en sko (vilket var okej eftersom hovslagaren skulle komma på söndagen), kalaset vi skulle på blev inställt, smörgåstårtan vi skulle få från det inställda kalaset smög sig och pizzakartongen till smörgåstårtersättaren luktade skumt. Det var bara lördagen.
Söndagen var bra, förutom bristande svar på bilannonsen och att hovslagaren ställde in. Vilket senare ledde till att jag ställde in ridlektionen idag eftersom jag inte ville rida med tre skor och den enda seriösa intressenten, utan "bästa priset kompis", ville titta på bilen efter fyra i Lund. Där gäller det att smida medan järnet är varmt!
 
Så eftersom jag la ihop alla dessa "katastrofer" och bar med mig dem hela söndagen tyckte jag helgen bara var helt misslyckad. Jag är hemsk!
 
Men nu känns det bra, skönt att göra nytta i skolan och så har jag lyckats landa en "jobbintervju" i skurup inför sommaren. Jag kan ha tvningat mig på den, men vad gör det. Man måste vara driven...
 

Kommentera här: