Mysjogg

Löpsuget fanns inte där idag riktigt, trots hög luft och fint väder. Men skulle jag hålla min ordning i veckorna så var det idag det gällde, speciellt eftersom jag planerat in Gills motion efter löpningen. Dvs kort träning för Gill för att hinna springa innan det blev mörkt. Gill blev longerad och idag var marken så pass bra att vi kunde träna bommar i mer än skritt och dessutom hoppa på lina. Bra gymnastik för den lilla hästen! Är så nöjd med hur hon bär sig på lina större delen av tiden. Hon söker sig framåt och neråt och har en god balans trots longering i enbart grimma. Allt arbete på töm och alla longerinsgpass med bommar har nog börjat att betala sig!
 
För att övertala mig själv att springa tog jag med hundarna ut, dvs en ursäkt att springa lugnt och fint. S.k mysjogg. Der var så pass skönt när jag väl kom ut att vi mysjoggade hela 9 km, då joggar vi så att jag blir varm men inte flåsig. Pulsen får gå upp lite i uppförsbackar, men annars ska den hålla sig behaglig. Det som slog mig var att om jag håller det här tempot bör inte 1,5 mil var några porblem, kanske inte heller 2 mil. Det känns riktigt bra!
 
Vad som inte kändes helt bra var att det hann att bli mörkt eftersom jag sprang länge än tänkt, visserligen hade vi reflexer, men vid femsnåret är man inte så jävla tuff på våra småvägar med två hundar och massa bilmöten. Det blir ganska många bilmöten vid den tiden. En annan miss var att jag blev tvungen att springa över E-65, inte helt ultimat tid för det heller, en del bilar där med... Men efter lite väntan på en lucka kunde vi ta oss över säkert!
 
Windy lägger sig i duschen i bland, kan undra om det är för att hon vill duscha. Har dock svårt att se det sambandet... Det är väl helt enkelt bara mjukt och skönt där inne...

Kommentera här: