Veterinär

Jag fick tid till på fredag, kl 13. Det är verkligen jättelång tid tills dess =( Hade ute min ganmla roomie för fika och haltcheck igår och Gill visade ännu mer hälta, nu är hon inte bara oren utan uppenbart halt. Dock är vi fortfarande osäkra på var och hur osv. Så jäkla knäckande, det hade gärna fått vara något så enkelt som en hovböld....
 
När jag ändå ska dit med Gill tänkte jag dra med mig Yolo med som fortfarande är lite småsnorig och svullen i lymfkörtlarna, men när jag nu ska ha med Yolo får jag problem. Jag kan inte åka ensam, för vem ska stänga bakom Yolo när jag lastar henne? Vi är inte riktigt där än att jag kan skicka in henne. Hårdträna i veckan?
 
Min gårdag blev mer social än väntat så marmeladkok blev framskjutet till idag, stallet blev färdigt så långt som planerat och det sista ska målas idag eller imorgon. Kan bli så att jag prioriterar att klippa gräsmattan och vila mer. Jag har nattpass hela veckan och med det utgår jag från att det inte kommer bli skött alldeles för mycket här hemma!

Kommentera här: