Tuttar

Jag är en sådan där hippie som inte vill ha BH, kan sträcka mig till en sport-BH utan stöd och ev BH om jag har en tjusig klänning på mig. Att jag har sport-BH är utav två anledningar. Den ena är att man får skav om det är kallt ute, jävligt obehagligt. Trust me! Har gått mer än en hundpromenad med mina egna händer som BH när jag kommit på mig själv med att jag har för lite kläder på mig för att vara skavfri. Den andra anledningen är att jag inte vill visa bröstvårtorna för alla.
Den sista anledningen är så kass, det är bara någon social norm jag har fått inpräntat. Jag tejpar tom mina bröstvårtor om jag har slinkiga klänningar utan BH (känslan av kirurgtejp som dras av när kvällen är slut....).
För det första, hur många män tejpar sina tuttar? Jag har sett flertalet män med större tuttar än mig som inte har BH och stoltserar med sina lössläppta chipstuttar under illasittande tröjor. Varför ska jag då vara bekymrad? För det andra, vem skadas av lite bröstvårtor?
Det här ligger helt hos mig, för helt ärligt är det inte mitt problem om någon blir förnärmade av frisläppta tuttar. Så med det sagt, släpp tuttarna fria...
 
Det här är alltså något jag går och tänker på ibland, men vaknade till liv lite extra idag när jag läste denna frågelåda
 
Jag borde verkligen gå upp och göra något meningsfullt som att koka mer marmelad och städa. Men jag ligger nog kvar i sängen en stund till. Tappar lite sugen när hästeriet är trasigt =(
1 Caroline och unghästen Stina:

skriven

No way! När de börjar bli såpass chipsiga att man kan lägga en blyertspenna under och den sitter kvar, då är det dags för BH alla vakna timmar! Jag är mycket vaksam på normer och jämställdhet, men det är ju för fan obekvämt om de guppar runt så fort man rör på sig. En välsittande BH är för mig en fröjd som får min kropp att kännas mer som att den är en del istället för lite löst här och var som lever sitt eget liv. JAg jobbar mest Spanx. Det är bra grejer..

Men du, så himla tråkigt med Gill. Håller såklart tummarna inför morgondagen att det ska vara något enkelt som reder sig utan varesig ohemula veterinärräkningar eller lång konvalescens.

Svar: okej jag köper det för komforten, men med mina fjortistuttar kan se skumpa bäst fasen de vill. Något i mitt huvud hindrar mig ändå från det eftersom man inte ska springa runt utan bh .... Ja håll alla timmar och tår, gillar inte alls diffusa hältor !
dooh

Kommentera här: