Stallfix

Möhippan igår blev hur trevlig som helst, jag smet lite tidigare men det var fortfarande väldigt sent för att vara jag så vid halv elva elva var jag hemma... För att sedan sova till en bit över tio idag. Skiftarbete gör under för mig;)
 
I början av veckan blev jag färdig med målningen av stallet, vi har en hel drös med fodertunnor där eftersom det ska rymmas hönsmat, kaninmat, kattmat och lite hästmat så det känns lite rörigt och jag kan inte riktigt bestämma mig hur det ska stå att bli så bra som möjligt. Kaninburen ställer ju till det ändå, men jag kan ju inte gärna kasta ut dem. Det var ju ändå deras garage från början, deras och tusen olika andra grejers garage.
 
Visst kommer jag att sakna den smutsiga orangea färgen, men jag är rätt säkert på att hästarna kommer dra ner fräscheten på de vita väggarna ganska fort. Att måla halva svart har slagit mig, men det kommer inte att ske förrän vid nästa års stallbad. Så det så! Nu är jag trött på målerprojekt (har lite kvar inne i lägenheten, men en annan dag)
 
 
 
Nu ska jag springa hem till syrran, tydligen är det exakt en mil så det är perfekt! Patrik är där och jobbar så jag får skjuts hem sen (2mil på en dag får vänta en stund till) och så bjuder de på lunchgrillat så det känns rätt värt det. Första gången jag springer denna veckan förresten, det är faktiskt första gången på hela sommaren som jag frångår "mitt 2ggr/veckas program".

Kommentera här: