Mjukstart

Hej skolan! Två dagar där jag slutar tidigt på denna fyradagars vecka tas tacksamt emot, behöver landa lite efter denna sommar och få en mjukstart i skolan. Känns lite som att jag glömt bort allt jag lärde mig förra läsåret, kan det vara så illa? Onsdag och torsdag bjuder dock på heldagar medan fredag är helt ledig med veterinärbesök inplanerat. Gill skrittas för fulla muggar här hemma, till hennes stora förskräckelse, en timme promenad igår gick ohyggligt långsamt, fick nästan dra med henne. Har hon ont eller har hon blivit försoffad av två veckors vila? Får se vad budet blir på fredag. Yolo får extramat just nu för betet är tunnt i form av lusern och lite mash för smakens skull, både Gill och Yolo får nypon.  Gill för sina leder och Yolo för den där förkylningen som inte riktigt är där men ändå lurar lite i vassen. Får snacka med veterinären om det, hur allvarligt tar man på småförkylda åringar? Är de som dagisbarn?  Gill och Scott behöver däremot ingen extramat, formen rund upprätthåller de fortfarande med goda mått.
Är nypon så bra som det sägs? Det kan man hoppas med tanke på pris och mängd de ska ha i sig....
 
Ikväll ska jag springa och titta på när Patrik skjuter, nästan samtidigt...
1 tanja:

skriven

billigast är att plocka nypon själv

Svar: Såklart!
dooh

Kommentera här: