Ligister

Man kan fråga sig vem som är skyldig till den här röran....
Är det den här:
Eller denna otroligt oskyldiga varelse?;
 
 
Jag har köpt på mig färskofoder till dessa två, hoppas på att få bort lite kli på Twix och få en stabilare mage på Windy. Vi har faktiskt en färskfoderfabrik 10 minuter bort vilket ger ett förträffligt pris på 26:-/kg,  billigare än att mala själv från "hemmagris" och som dessutom är berikat med vitaminer och mineraler. Det är med spänning jag ska testa detta. Att jag inte har gjort det innan har mest berott på frysbrist, lathet och snålhet. Nu har vi köpt en frys och med tanke på hur mycket pengar jag lägger på hästarna kan jag för sjutton inte vara snål med vovlingarna. Det enda som tar emot lite är att ge dem organiserad middag två gånger per dag när jag är van att ha dem på fri tillgång av torrfoder.

Kommentera här: