Kåsebergaloppet 2016

Inställningen inför loppet var att jag skulle klara det under 60 minuter och att jag skulle ta mig igenom det. Var lite rädd för stigningen upp till Ales stenar, men det visade sig att det var mitt minsta problem. I backen där sprang jag om flera och sedan var det egentligen mest nedförslut resten av loppet... Okej kanske inte riktigt, men inga fler mördarbackar. Pulsklockan indikerade att jag sprang lite för fort första fem kilometerna. Vilket såklart gjorde mittenpartiet käpmigt, igen. Vid sju kilometer säger en gubbe till mig att jag har nio tjejer framför mig. Mitt självklara svar var "det var inte mycket" . Jag hade två damer framför mig som var inom synhåll, båda dessa tog mig om de sista kilometerna och på upploppet sprang jag om två män. Hah! Jag älskar att spurta!
Banan var förlagd på trampad sandjord, grusvägar, asfalt och gräsvägar, gräsvägar är det jag springer sämst på och de partierna som drar ner mitt tempo mest. Asfalt är snabbast.
I mål kom jag iaf på tiden 53.10 viket är lite sjukt (det betyder också att jag mätt rätt sist jag sprang milen i sandskogen). 7e plats av 24 damer och en ruskigt nöjd Malin. Så pass nöjd att jag nu anmält mig till Göteborgsvarvet nästa år... bara sisådär 2.1 MIL.... Hjälp! Men det är helt enkelt för att jag inte ska sluta springa längs vägen, detta ska hållas igång och vad bättre än en mördarutmaning på ett halvt marathon?
 
Påbörjade stallmålningen igår och den ska fortsättas på idag, det finns även planer på att göra plommonmarmelad så tråkigt behöver jag inte ha.
 
 

Kommentera här: