Höstigt

Helt plötsligt känns det som att hösten tagit ett grepp om augusti, det regnar och blåser och är inte allt för varmt vilket gör att man gärna försoffas inne med lite dålig serie på datorn. Egentligen borde jag gå ut och tömköra, men hagarna blir snabbt hala av regnet, fötterna blir fort våta och att göra iordningn en regnblöt häst är sådär piffigt så många ursäkter att INTE finns. Kan man önska sig ett ridhus en dag som denna? Funderar på att ta henne på en liten uteritt istället, det finns ju fördelar med regnet med och det är att grusvägarna både blir trav och galoppvänliga! Planen var dessutom att ta in Yolo för lite pedikyr och en enklare mätning. Är så nyfiken på hur hög hon är, min största skräck är att hon ska bli lika kort i rocken som Gill. Visst det går bra att rida henne, men jag är allt för lång för en 1.50 häst. Blir nog att jag gör det imorgon istället när hon är torr....
 
Vi har åtta kycklingar nu, två av dem fick hjälpas ur skalen, det råder delade meningar om man ska hjälpa dem ur skalen. "Survival of the strongest" ska råda i djurvärlden, någor jag helt håller med om, men det är lite svårt när de små liven piper högt och starkt men inte tar sig ut ur de små hålen de gjort. Så vi får se om det blir något av dem, de kom ut i söndags och börjar se rätt okej ut. Men den ena är lite krokig i tårna så den har vi stöttat upp med möbeltassar (tack internet). Vi (grannen) har redan avlivat en med klumpben så helt tokiga (blödiga)är vi inte, men en liten chans kan de ju få iaf! Patrik är väldigt engagerad iaf, fick komma och assistera honom i gympadojspåsättandet på kycklingtassarna igår precis innan jag skulle gå och lägga mig.
 
Nu tog regnandet i ordentligt. Blir nog ingen uteritt heller....

Kommentera här: