Skitsnack

Mycket bajs idag, det är liksom inte nog att man pratar om fekalier och diarréer på skoltid utan man har en hund som är kass i magen hela natten. Vilket gör att man får springa upp flera gånger för att det är en hund som ligger och stirrar på en och verkligen vill ut.
Och som tack för att jag släppt ut henne hela natten i omgångar bestämmer sig båda för att rymma på morgonen. I två och en halv vecka har de följt med oss lösa på gården utan några problem. Morgonrutinen med att ge hästarna hö tar max en minut och då brukar hundarna vara precis bredvid. Men imorse pös krypen. Som tur var de hemma igen efter en halvtimme, men då hade de ju lyckats att förstöra hela min morgonrutin.
Sedan skola i vanlig ordning, men under tiden jag är där får jag sms från Patrik. Två bra saker, två dåliga. De bra var att han hittat en nyponbuske (ganska lätt att glädja den där mannen) och elektrikern hade kommit som planerat. De två dåliga var att vasken som var upplimmad på väggen i badrummet hade släppt och kraschat i golven. Tusen bitar på golvet och en vask fattigare. Och precis innan Patrik stack till jobb så upptäckte han att den dåliga hundmagen hade lämnat lite spår efter sig inne i huset. Så med andra ord hade jag lite bajs att se fram emot när jag kom hem.
 
Så jag antar att min dag idag har varit precis som de flesta småbarnsföräldrars dagar är varje dag...
1 Imma:

skriven

Haha :) kanske inte alla barnföräldrar som får torka bajs från golvet ;)

Svar: nej jag hoppas verkligen inte det ;)
dooh

2 Becca:

skriven

OMG! tror inte att det positiva övervägde det negativa i detta inlägget faktiskt :(

Kommentera här: