Måndag hela dagen

Inte allt för upplyftande att gå upp idag och vilket välkomnande man fick när vi landade i Sverige, full storm. Hej Gorm!
Vi hade en kapten som nog gjorde allt för att komma i land tidigare, vi åkte en kvart tidigare från Sassnitz, men var hemma en timme innan beräknad ankomst. Stabilt seglat. Lite gung och ett par åksjuka i sällskapet, jag klarade mig bra, precis som den minsta och den längsta i sällskapet. För ovanlighetens skull var jag den som var på bäst humör...
Jag är fortfarande lite i chock över att man väljer att åka på en julmarknad två timmar bor för en eftermiddag bara, så jävla kul är det inte att köra bil. Jag kan dessutom förbanna mig själv över att jag inte stannade kvar på hotellet och njöt lite mer av det fina badet och de vackra omgivningarna. Men ibland försöker man vara en kompis och hänga med på saker man inte själv vill, vilket alltid slutar med att man inte blir något vidare trevlig eller lycklig. Måste lära mig att ta obekvämma beslut för att inte göra min egen tillvaro helt jäla miserabel, för mig kändes det som att jag slösade bort en hel semesterhelg. Det är också en konstig inställning från min sida, men sån är jag!
 
Idag har jag mest suttit vid datorn i skolan, vi har försökt knåpa ihop en rapport. Denna ska färdigställas imorgon och redovisas på onsdag. Hur vi ska få ihop en halvtimmes redovisningsmterial är för mig ett mysterium. Hann dessutom hem medan det var ljust och tog ut Gill på en kort barbackatur, nu är det slutsemestrat. Planen är nog att åka till ridhuset i helgen med. Får se om jag kan orka med det efter att ha jobbat för första gången på tre månader (var tar tiden vägen?)
 
Bildbevis på ett disigt Binz, det var precis så kallt som det ser ut!
 
Och en obligatorisk hotellrums "buffé", fantastiska honungsrostade cashew och jordnötter med salt och någon cidervariant som jag gärna köpt tio flaskor av. Vilket inte blev av eftersom alla jäkla affärer är tydligen stängda på söndagar i Tyskland och bordershoppen erbjuder bara "svenskdricka" dvs rekorderlig cider, massor av öl, lindemans vin och en del starksprit i välkända former. Inget upphetsande alls.
 
 

Kommentera här: